truusenerna.reismee.nl

Antarctica cruise

FANTASTISCH, BIJNA NIET TE BESCHRIJVEN ZO MOOI.

Dat is het eerste dat in je opkomt als je de eerste ijsvelden en ijsbergen ziet.

We hebben een prachtige cruise gehad: geen last van zeeziekte gelukkig, hoewel het in de Drake Passage aardig op en neer en heen en weer ging.Op de heenweg was het redelijk rustig met golven van ong. 3 meter en terug noemden ze hetmoderate, met golven tot 10 meter. Dat duurde maar een paar uur, we mochten ook niet overalaan dek, maar hebben toch even een frisse neus gehaald op het achterdek. Je zag 'smorgens steeds minder mensen aan het ontbijt en de dokter had het flink druk. Er waren 81 passagiers aan boord, Engelsen, Duitsers, Nederlanders, Amerikanen, Finnen, Bulgaren Spanjaarden en een flinke groep Australiers. Verder een bemanning van 38 koppen. Van de kapitein tot de Zodiak driver: ze waren ontzettend aardig en behulpzaam. Het eten was heerlijk, maar een beetje veel: steeds 3 gangen bij de lunch en het diner.

Wat we gezien hebben? IJsbergen, ijsvelden, pinguins (twee soorten) verschillende soorten zeehonden en heel veel vogels: aalscholvers, stormvogels, albatrossen, meeuwen en nog veel meer. We gingen twee keer per dag aan land op verschillende eilanden en op het Antarctisch schiereiland..

Iedereen heeft een dvd gekregen van de reis, dus kunnen jullie straks meegenieten.

We gaan straks met een groepje nog op zoek naar het T-shirt dat een van de expeditieleden droeg: I survived the Drake Passage (hoewel hij zelfs na 10 cruises nog steedsbehoorlijk zeeziek was),

Heel veel groeten aan iedereen en tot gauw!

Truus

Diet

Fijn weer gezond aan wal, zeerobben,jullie zijn toch ook een stelletje "die-Hards"nog geslaagd met het T-shirt?
Nog fijne dagen en ik kijk uit om te luisteren naar jullie veralen. Erna je moet nog even niet gaan werken, heb je geen tijd voor. Groetjes Diet.