truusenerna.reismee.nl

Gearriveerd in Mendoza

Hallo allemaal,

We hebben de lange (en tevens laatste) busreis uitstekend doorstaan. Ondanks dat het een hele zit was, hebben we ons niet verveeld. Er waren films, muziek en we hebben zelfs Bingo gespeeld in de bus, helaas geen prijs gewonnen. We waren keurig op tijd in Mendoza, gisteren om 11:55 op het busstation. We moesten even wachten op de taxi, maar na een reis van 42 uur vielen die 10 minuten ook wel mee.

We konden gelijk op de kamer, wat erg prettig was, want een douche was wel welkom na de reis, zoals jullie je kunnen voorstellen. We zitten in een klein hotelletje, keurig netjes, met beneden de ontbijtzaal en een pc voor het internet. Ook hebben ze een kast vol koele drankjes die niet duur zijn, dus daar maken we dankbaar gebruik van, want het is hier ERG WARM ! Gisteren was het 31·C en vandaag is het niet veel koeler.

Straks gaan we naar 2 bodega's en een olijfolie fabriek, we worden om 15:00 opgehaald en zijn dan rond 20:00 terug. Dan gaan we onze baal wasgoed ophalen bij de Lavandería en op zoek naar een restaurant.

De prijzen zijn hier lager dan dat we de laatste weken gewend zijn, dus dat is prettig zo op het eind van de vakantie en voor de Kerst. Alle winkels en straten zijn al in de kerstsfeer, dus dat is gezellig, hoewel voor ons een beetje vreemd in de warmte.

Morgen gaan we wéér naar een bodega, waar we van een 3-gangen lunch met 5 wijnen gaan genieten. Vrijdag hebben we een vrije dag, en zaterdag gaan we vroeg naar Villavicencio, waar we een wandeling in een kloof gaan maken. Ditvoor 12 uur, want anders is het te warm.

We hopen dat jullie het allemaal goed maken en ookin de kerststemming komen. Nog een weekje, en dan kunnen we alles persoonlijk vertellen! O ja, voor we het vergeten: we zoeken voor thuis een kamermeisje, een kok eneen chauffeur, want we zijn er erg aan gewend geraakt om bediend te worden!

Heel veel groeten,

Truus & Erna.

Kim

Ik bied me aan! :D
Veel plezier met de laatste week!
Liefs xx