truusenerna.reismee.nl

1 dag in Córdoba

Gisteren, 30 september, zijn we vanuit Rosario naar Córdoba gereisd met de bus, 6,5 uur. Geen problemen onderweg, rustige rit in luxe bus met veel beenruimte. We zaten in de dubbeldecker bovenin helemaal vooraan, dus prachtig uitzicht. Córdoba ligt aan de voet van de sierras (bergen); helaas was het nogal heiïg zodat we dat niet goed konden zien.

De stad heeft een prachtig oud centrum, dat we gisterenavond al een beetje bekeken hebben. Vandaag gaan we het bij daglicht bekijken en foto´s maken! Er is ook een heel gezellig plein waar we gisterenavond gegeten hebben, dus misschien gaan we daar vanmiddag wel weer heen.

Onze bagage staat in het hotel, vanavond vertrekken we om 21:00 met de nachtbus naar Salta en zijn daar dan om ongeveer 10:00 aan, denken we. Dit is een nog luxere bus met meer beenruimte en bredere stoel, dus we denken wel een tukje te kunnen doen.

We hadden 28 september nog een verhaal over Rosario op de site gezet, maar het lijkt erop dat die verdwenen is. Het was in elk geval mooi weer, we hebben veel langs de parken langs de Río Paraná gewandeld en zijn aan het strand geweest (alleen op het terras gezeten, niet gezwommen!.

Jullie horen snel weer van ons. We zijn van plan om wat langer in Salta en omgeving te blijven, er zijn veel bodegas, dus we gaan wat wijnen uitproberen en wandelen. Ook kun je met een trein naar 4.500 meter hoogte, dus dat gaan we zeker doen!

Hartelijke groeten vanuit een zonnig Córdoba, Truus & Erna.

PS. We hebben Santa Fé en San Miguel de Tucumán overgeslagen omdat het ook weer grote steden zijn. Op een bepaald moment lijken alle huizen en monumenten op elkaar; we gaan nu terug naar de natuur

Laughing
!

oom ben en tante mieke

Geweldig om dit allemaal te beleven.Zie het voor ons zoals jullie daar op een terrasje zitten. Lekker genieten en alles en iedereen goed in je op nemen.
Goede busreis toegewenst en wellicht kunnen jullie daar een "tukkie"in doen.
Veel liefs van ons

Ria Zwaan

Nou dames HEERLIJK voor jullie en voor ons dat we meereizen. Heel erg leuk is dat hoor, ik ben ook bijna aan 'n tukkie toe maar dan in mijn bedje! Hahaha nou ik hoor jullie wel weer veel plezier en voorzichtig Gr Ria

Rob

Zo dames,
al heimwee naar huis ;-)?
Jullie vermaken je prima lees ik en kan niet anders zeggen dan dat ik dat niet begrijp!
Het is hier prachtig weer! De buurman heeft een nieuwe auto besteld en in de lokale krant lees ik dat de slager al 15jaar zijn winkel heeft!
Nou ik zal jullie op de hoogt houden zodat je niet het idee hebt dat je alles mist!
Ik zal het Amsterdams stadblad bewaren voor jullie!!
Groetjes en drink het gemis niet weg!