truusenerna.reismee.nl

Eigen rondreis met auto

Hallo allemaal,

We zijn nu in Cafayate, ongeveer 185 km ten zuiden van Salta. Afgelopen zaterdag zijn we met de tren a las Nubes naar 4200 m hoogte gereisd en weer terug. Het was een prachtige reis met zoveel mooie vergezichten, dat we niet meer wisten wat we moesten fotograferen! We hebben dus weer heel wat plaatjes geschoten. De reis duurde wel wat lang; we zaten er aan het eind wel een beetje doorheen (we vertrokken om 7:05 en waren om 23:00 terug in Salta). Als beloning kregen we een diploma!

Zondagmorgen stonden we om 10:00 bij Hertz voor de deur om de huurauto op te halen. Om half elf reden we weg, en stonden om vijf over half elf muurvast in de stad vanwege een of andere hardloop- en wandelwedstrijd/tocht. Voordat iedereen gepasseerd was, waren we 25 minuten verder. Daarna ging het gelukkig vlotjes en hebben we volop genoten van een hele mooie tocht. In het begin was het bewolkt, maar rond 12 uur brak de zon door en hadden we weer een schitterende dag.

Onderweg zagen we nog een mountainbike wedstrijd, lekker over de onverharde weg van 1500 naar ruim 3400 meter. Dat was zwoegen, wij keken vanuit de auto met bewondering toe. Na de klim reden we op de hoogvlakte (de pre-Puna) en kwamen we wilde ezels en vicuñas tegen en heel veel cardones (grote cactussen, kunnen tot wel 12 meter hoog worden en groeien tot op een hoogte van 3500 meter). Als ze dood zijn, wordt het 'hout' gebruikt voor dakbalken, fotolijstjes etc. We hebben overnacht in Cachi in een redelijk luxe hotel (er was niets goedkopers te vinden) en lekker geslapen.

Vandaag zijn we om half 10 vertrokken over de Route Nacional 40 (heel bekend) naar Cafayate. Je verwacht dan een soort hollandse snelweg, maar niets is minder waar. We hebben 165 km gereden waarvan 25 op asfalt. De rest was steen en zand, soms heel smal met bruggen waar 1 auto op paste, en het kronkelde ook gezellig. Er zaten ribbels en diepe kuilen en stenen, waardoor je af en toe het gevoel had dat je bij ons bij regen hebt (aquaplaning). Maar het uitzicht was het meer dan waard, het was werkelijk prachtig. Als echte Japanners stonden we elke 10 minuten wel langs de kant of midden opde weg stil, allemaal geen probleem. We hebben geluncht op een Finca, een prachtig oud familiebedrijf met restaurant en kamers, al 5 generaties lang. Dit lag in een schitterende rustige omgeving, waar we wel een weekje op retraite wilden. We hebben een visitekaartje gehad, dus wie weet :).

Om kwart over vier waren we bij ons Hostal (iets eenvoudiger, maar keurig netjes) en hebben nu net een drankje (cola) genomen op het centrale plein. Morgen gaan we bij Bodega Nanni wijn proeven, want we blijven nog een nacht en Erna hoeft dus niet te rijden. We verheugen ons er nu al op en zullen er een op jullie allemaal drinken.

Donderdag zijn we terug in Salta en gaan dan vrijdag naar San Pedro de Atacama in Chili. De bus vertrekt om 7:00 en de verwachte aankomsttijd is 17:30. Als we nog tijd hebben, zetten we in Salta de laatste ervaringen op de site, anders horen jullie weer van ons vanuit Chili.

Heel veel groeten van de laaglanders in het hoogland (Truus & Erna).

Kim en Jim

Poeh hé, nou als jullie op ons allemaal een drankje drinken zal er niet veel wijn meer over zijn voor andere proevers!! Mooie verhalen lezen we allemaal en lange dagen maken jullie, maar dat zal het ongetwijfeld dubbel en dwars waard zijn :)
Veel plezier en liefs van ons xx

Diet

uus heb je mail beantwoord, maar blijkt niet bestebaar te zijn ,Meiden jullie doen het heel goed, wat zullen jullie
veel te vertellen en al die mooie foto's. Hebben jullie van de wijn genoten, slaap je lekker op. KnuffelDiet.