truusenerna.reismee.nl

Een bijzondere verjaardag

Lieve familie, vrienden en collega's,

Heel erg bedankt voor al jullie felicitaties via e-mail, e-cards en sms. Ik wil niet terug smsen, want ik heb nog maar 11 euro beltegoed en 1 sms kost 75 cent; dat geld bewaar ik liever voor noodgevallen en komende verjaardagen!

Jullie zullen het niet geloven, maar uitgerekend vandaag begon de dag mistig en koud! Al die tijd bijna mooi weer en precies op mijn verjaardag niet :( Maar de zon liet ons niet in de steek en vanaf 13:00 is de hemel weer strakblauw.

Vanochtend zijn we de Cerro Santa Lucia opgeklommen, een heuveltje redelijk dichtbij ons appartement. Met de mist was het uitzicht niet wijds, maar de gebouwen hadden een heel eigen charme (wat bouwvallig, maar dat hoort erbij).

Toen hadden we zin in een lekker kopje koffie, maar dat valt in Chili niet mee. In tegenstelling tot Argentinie, waar ze overal koffiemachines hebben, moet je het hier met Nescafe doen. Zelfs in wat duurdere restaurants hebben ze vaak alleen Nes. Uiteindelijk is het toch gelukt, in een MacDonalds-achtige tent. Vooruit dan maar.

Het wemelt hier in de stad van de carabineros; of er nu altijd zoveel rondlopen of dat het uit voorzorg is in verband met alle ongeregeldheden die hier geweest zijn, weten we niet. De agenten zijn allemaal even vriendelijk en toegankelijk, je mag ze rustig fotograferen en ze gaan zelfs met je op de foto (zover zijn we nog niet gegaan!). De politiehonden hebben een schattig sjaaltje om met 'Carabineros de Chile', ze zijn echt onderdeel van het korps. In verband met de koude mist vanochtend waren ze uitgerust met een dekje.

We zijn niet naar Valparaiso geweest, want in verband met een lang weekend (van afgelopen donderdag tot en met vandaag, ivm Allerheiligen) waren er geen plaatsen in de bus terug, zowel maandag als dinsdag. Dat komt dan wel bij de volgende reis!

Omdat ook de musea dicht waren, hebben we vanmiddag vanaf 14:30 onder de parasol op ons terras gezeten, lekker met een drankje. Vanavond gaan we Peruaans eten, dat is ons vorige keer goed bevallen.

Ons volgende bericht komt uit Valdivia, jullie horen weer van ons.

Groeten, Truus & Erna

Reacties

Reacties

ineke

Hallo dames, heerlijk om al die verhalen te lezen en Erna nog gefeliciteerd en ik neem een wijntje op jullie gezondheid en op een goed verloop van de verdere reis. Groetjes Ineke

Thea Ruijter

Dag Erna en Truus, ik volg jullie pas sinds afgelopen week. Jammer maar beter laat dan nooit.Het mooie is dat ik op mijn gemak lekker terug kan gaan in de (jullie) tijd en wat een fantastiche tijd zeg. ik vraag me af hoe jullie dat met de foto's doen dat worden er zoveel!! Veel plezier en geniet van deze spectaculaire reis. Ik ben benieuwd hoe het Peruaanse eten bevalt enne... Erna nog gefeliciteerd. Graag tot horens. Groeten van Thea

Denise

Hoi Erna en Truus. Erna, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat jullie lekker gegeten hebben en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen! groetjes,
Denise

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!