truusenerna.reismee.nl

Eerste tochtje in Valdivia

Hallo allemaal,

We zijn nu 2 dagen in Valdivia, een wereld van verschil met Santiago (logisch) en wat we tot nu toe van Chili gezien hebben. Na de busreis van 10 uur zagen we groene weilanden, heel veel bomen, en rivieren met veel water erin. Een compleet ander landschap, doet een beetje denken aan Zuid Duitsland, glooiende heuvels etc.

Het mooie weer reist nog steeds mee, hoewel het gisteren zwaar bewolkt was.Vandaag was er veel zon, alleen de temperatuur ligt lager, rond de 16 graden, dus we trekken nu af en toe een jas aan.

Gisteren Valdivia verkend en supporter geworden van de bekendste Chileense voetbalclub, Universidad de Chile, La U. Wat moet je anders als je zit te eten en iedereen (voornamelijk mannen) kijkt voetbal en roept ohhh en ahhh en Goooooooooool! We hebben er smakelijk om gelachen. De club staat overigens 9e op de wereldranglijst, dus zo slecht zijn ze ook niet.

Vandaag zijn we met een klein krakkemikkerig busje naar Futrono geweest, ongeveer 110 km en 2,25 uur rijden hiervandaan. Futrono ligt aan een groot meer met op de achtergrond heuvels, de Andes (niet zo hoog hier) en al dan niet rokende vulkanen. Erg mooi, vooral nu in het voorjaar. In de bus waren we natuurlijk de enige buitenlanders, evenals in Futrono, dus we hadden weer veel bekijks.

Morgen gaan we naar een Parque Nacional (georganiseerd) en zondag gaan we zelf nog op stap, waarschijnlijk weer met een minibusje.

We hopen dat jullie het allemaal goed maken.Groetjes,

Truus & Erna.

Joop Andrea

Wij hebben jullie bericht ontvangen.
Wij hopen dat jullie veel plezier hebben.
Een goede reis en tot ziens.