truusenerna.reismee.nl

in Valdivia en verder

hallo allemaal,

Op zaterdag de 5e hebben wij een erg mooie tocht gemaakt naar het park Oncol, heel luxe met chauffeur en gids voor ons zelf. We hadden erg mooiweer en zijn naar twee uitzichtpunten gewandeld op 715m. hoogte, met een prachtig uitzicht op diverse vulkanen en op de oceaan. Daarna langs de kust naar Niebla, waar nog een oud Spaans fort is, gebouwd in de 17e eeuw, toen ze genoeg krgegen van de aanvallen van Hollandse schepen. In Valdavia is zelfs een straat genoemd naar kapitein Brouwer.

Zondag zijn we naar een andere kleine plaats aan een meer geweest, Panguipulli. De plaats zelf stelde niet veel voor, maar we hebben een stukje langs het meer gelopen, waar we, je raadt het nooit, een prachtig uitzicht hadden op een vulkaan! Er zijn ruim 300 vulkanen in Chili, waarvan de meeste slapen, dus het is niet verwonderlijk dat we er zoveel tegenkomen.

Vandaag, maandag, zijn we van Valdavia naar Puerto Montt gereisd, de reis duurde 3,5 uur. Voor het eerst hebben we een echte regendag, en ook voor de komende dagen wordt er regen voorspeld, maar we gaan evengoed morgen een tour doen, de vulkaan Osorno, het Lago Todos los Santos en de watervallen van Petrohué.

Ondertussen hebben we ook de bus naar Bariloche in Argentinië geboekt, we verlaten Chili dus even, maar keren weer terug als we van Bariloche naar Punta Arenas gaan.

Dat is het weer even voor vandaag, wordt vervolgd.

Heel veel groeten van Erna en Truus