truusenerna.reismee.nl

Terug in Argentinië

|Hola!

We zijn nu in San Carlos de Bariloche, waar we wat langer van plan zijn te blijven. De omgeving is hier heel erg mooi, Bariloche ligt aan een meer en is omgeven door bergen. We zijn vanuit Chili de Andes overgestoken. De bergen hier zijn wat lager dan in het noorden, de pas was iets meer dan 1300m. Er stond gisteren een erg harde wind, en door de laatste vulkanische activiteit ligt er nog erg veel stof, dus dat was wat minder prettig. Vandaag is het prachtig weer, de zon schijnt en het waait veel minder. Ook voor de komende dagen ziet het er goed uit.

Vandaag hebben we van alles geregeld voor de komende tijd: bustickets richting Punta Arenas (weer in Chili), hotel in Ushuaia, vliegtickets Ushuaia-Rio Gallegos en bus daarvandaan naar Mendoza en tot slot een vliegticket van Mendoza naar Buenos Aires. De knip is aardig leeg, maar in ieder geval weten we zeker dat we zonder problemen verder kunnen reizen. Ushaia ligt n.l.zo afgelegen dat het niet meeviel iets te vinden voor een schappelijke prijs, maar het is gelukt, al staat ons een busreis (van 42 uur!!) te wachten plus een vliegreis van een uur, dat scheelde in ieder geval nog eens ´nbusreis van 12 uur.

De komende dagen gaan we hier wat van de omgeving bekijken, soms zelf, soms met een tour, er is keus genoeg: wandelen, boottochtjes, met de kabelbaandiverse bergen op enz. enz.Gisterenmiddag toen we naar het plaatselijke VVV gingen hebben we nog een optreden gezien van dansers in lokale kostuums die een soort wedstrijd hielden, was leuk om te zien.

Erna is hier trouwens in haar element, het stikt van de winkels die chocolade verkopen! Er zijn hier in het verleden heel veel Duitsers en Zwitsersneergestreken, dat zie je goed aan de menu´s en de gebouwen.

Dat was het voor nu, later horen jullie meer over Bariloche.

Groeten, Erna en Truus.

Ria Zwaan

Hallo Dames, passen jullie wel op met die chocola? Wat doen jullie ontzettend veel geweldig hoor. Heel leuk dat wij die reisverslagen mogen lezen, ook 'n beetje vakantie toch? Nou dames zet jullie reis door en doe voorzichtig! Groetjes Ria

Gea Smit

Hoi Truus en Erna,
Wat beleven jullie toch veel en leuk dat wij dit ook van een
afstand een beetje meemaken.Dit is iets waar jullie nog lang van kunnen nagenieten. Zet jullie de reis maar fijn voort en doe voorzichtig.Groetjes Gea.