truusenerna.reismee.nl

San Carlos de Bariloche - eerste dagen

Hallo allemaal,

Onvoorstelbaar, maar we hebben nog steeds mooi weer. Het is nu 16 graden en vanmiddag wordt het ca. 22 graden bij een strakblauwe lucht. Om half een worden we opgehaald voor een boottocht op het Nahuel Huapi meer. We gaan 2 eilanden bezoeken waar mooie bomen staan en we rond kunnen wandelen.

Zaterdag zijn we met de kabelbaan naar de top van Cerro Otto gegaan, 1405 meter hoog. Hier had je een wijds uitzicht over het meer, Bariloche en de Andes. We waren met de 1e bus naar de baan vertrokken en dat was maar goed ook, want het werd langzaam heel wazig. Dit werd veroorzaakt door het vulkaanstof, dat hier nog steeds in de lucht en op de grond aanwezig is na de grote uitbarsting van de Puyehue vulkaan in juni. Alle kleren en je huid zijn na een tijdje bedekt door het stof, een zonnebril is echt nodig. We hebben wat rondgewandeld en van de natuur genoten.

Zondag zijn we met de 'stadsbus' naar een dorpje in de bergen aan een meer gereden, een rit van ongeveer een uur voor 6 pesos (1 euro). Onderweg genoten van het mooie uitzicht over de meren en de besneeuwde bergtoppen. Het dorp, Colonia Suiza, is gesticht door, jawel, Zwitsers, in de 1890er jaren. Er was een markt met eten en kunstnijverheid, minder druk dan we gedacht hadden, maar wel met leuke dingen. Helaas zijn die niet mee te nemen als je nog verder reist, dus wel kijken, maar niet kopen.

We hebben daar lekker zuurkool met worstjes en appelmoes gegeten, en apfelkuchen en chocolademousse (tot nu toe de enige chocolade die ik heb gehad hoor!) toe. Een koffie was een goed besluit. We hoeven hier gelukkig niet meer te kijken of men over een koffieapparaat beschikt, want overal is espresso en géén Nescafé!

De volgende dagen gaan we in elk geval nog een tour doen (woensdag) en zelf nog wat wandelen, maar dat horen jullie nog.

Hartelijke groeten,

Truus & Erna.

Rob

Hoi zussie!
Bedankt voor je kaart. Hij was op tijd uit de verte.
We nemen er een borrel op,maar dat doe jij al iedere avond :-)
Ik wil je geen illusie armer maken maar mijn knip is ook leeg en ik ben niet op vakantie. Dus niet zo klagen dames!
Bij jullie prachtig weer en bij ons kloppen de ijsberen op het raam of de verwarming wat hoger mag!
Geniet er lekker van en nog veel plezier!
Groetjes