truusenerna.reismee.nl

Punta Arenas

Hallo allemaal,

Vandaag een mooie dag, we hebben een leuk tochtje gemaakt naar Fort Bulnes. Zo nu en dan een buitje regen of wat hagel, maar ook zon. Het fort is gebouwd in de 16e eeuw om de straat van Magellaan te beschermen tegen o.a de Engelse boekaniers. Het was een erg onherbergzame plek, dus later is besloten de nederzetting te verhuizen naar waar nu Punta Arenas ligt.

Gisteren was een erg regenachtige dag, maar we hebben toch het e.e.a. gedaan: we zijn naar de begraafplaats geweest en naar het museum van de Salesanen met veel info over de flora, fauna en de vroegere bewoners van deze streek.

Dinsdag hebben we een tocht met een boot gemaakt naar 2 eilanden, Isla Marta met een zeehonden kolonie en veel aalscholvers en Isla Magdalena waar we aan land geweest zijn om de pinguins te zien die daar hun nestholen hebben. Het zijn de z.g. Magellaan- of ezelpinguins. Ze balken inderdaad net als ezels, vandaar. Ook heel veel meeuwen nestelen op dit eiland en hebben het dan voorzien op de pinguineieren, net als de skua´s die jonge pinguins op hun menu hebben. Terug in de boot een koffie met pisco gedronken want ondertussen waren we wel verkleumd.

Morgen nog een dag hier en dan vertrekken we naar Ushuaia, onze opstapplaats voor de cruise.

Heel veel groeten van Erna en Truus

Kim en Jim

Whaha, nou jullie maken wat mee hoor,, pinguins die ezelgeluiden maken! :P Het moet toch niet gekker worden :P
Benieuwd naar de cruise! Zal wel bikkelen worden op boot!
Succes en veel plezier!
Liefs, Kim en Jim

Sint en piet

Dat is nieuw: dames die in hun vakantie naar een begraaf plaats gaan!!
Meestal is het naar daar waar winkels staan!;-)
Jullie hebben in deze vakantie al zoveel gedronken dat pinguins als ezels klonken!
Ik zal vast een afspraak maken in de Jellinek, want dit vind zelfs de bar piet erg gek!
Als jullie nu weer wat te drinken inschenken, moet je maar even aan die oude grijzeman denken.
Lieve groeten van Sint en piet.

Heel veel plezier met de cruise