truusenerna.reismee.nl

Wijn en warmte in Mendoza

Hallo allemaal,

We hebben gehoord dat het niet zulk mooi weer is in Nederland, dus we genieten hier nog maar extra van het mooie weer. Vanochtend begon bewolkt, maar het was lekker warm, zo'n 25·C. Rond het middaguur losten de wolken zich op en liep de temperatuur op naar een graad of 30. 's Avonds blijft het heerlijk, je kunt buiten eten en echt tot middernacht blijven zitten zonder een vest o.i.d. aan te trekken. Dat zal straks wel even wennen zijn!

Onze bezoeken aan de bodegas waren een groot succes. Heerlijke wijnen geproefd en nog wat geleerd ook. Bij de eerste tour hebben we, met nog 5 andere toeristen, een traditionele en een moderne (meer gericht op toerisme) bodega bezocht. Na de uitleg over het wijnproces hebben we bij elk 3 wijnen geproefd. Daarna nog een bezoek aan een olijfolie fabriekje, waar we ook mochten proeven van de olijfolie en producten die ermee gemaakt worden. 's Avonds hebben we heerlijk gedineerd en de ober verrast met onze wijnkennis!

De volgende dag zijn we per privé taxi naar Bodegas López gebracht, waar we een privé rondleiding kregen, waarbij we ook de hal waar de champagne werd verwerkt hebben gezien. Ook een aantal gigantische wijnvaten bewonderd; de grootste kon maar liefst 35.700 liter bevatten! Bij dit bezoek zat ook een tasting, en een lunch (met wijn natuurlijk). Dat was werkelijk fantastisch, een vier-gangen menu met koffie na. Het hoofdgerecht was een overheerlijke Argentijnse biefstuk, hij smolt in je mond. Na dit bezoek werden we ook weer met de privé taxi teruggebracht naar het hotel, waar we van een overheerlijke siësta hebben genoten! Om 9 uur hebben we alleen nog wat gedronken, want we zaten nog steeds vol.

Vandaag zijn we naar het Parque San Martín gelopen, een groot park met een vijver en verschillende cafetaria's. Er was ook een uitzichtpunt over Mendoza met een monument ter herinnering aan de onafhankelijkheidsstrijd, dus daar zijn we ook geweest. Na een late lunch om 14:30 zijn we rustig naar het hotel gelopen en hebben ons opgefrist. We gaan nu pasta eten bij Tommaso, hier niet al te ver vandaan.

Morgen gaan we nog op een ochtendtour; als we nog in de gelegenheid zijn, horen jullie dat nog van ons.

Veel liefs en groeten,

Truus & Erna

karin

ik begrijp dat jullie nog steeds geniete en daar heerlijk weer hebben nou dat word heel erg afzien voor jullie als jullie in ons koude natte kikkerlandje terug komen en jullie je siesta over moeten slaan en weer het gewone snelle leven begint .heel veel plezier nog geniet nog maar even volop.tot gauw.

ps met ok is ook alles oke zijn afgelopen week nog bij haar geweest je moest de groeten hebben.

oja heeft kim al verteld dat ze weer een baan heeft voor de zaterdagen?

dikke kus

Peter en Tineke

Wat heerlijk om jullie geweldige reis op deze manier af te sluiten. Geniet er nog maar even van en tot snel!